zaterdag 31 oktober 2015

Muts en sjaal voor Bolleboos

Hij is af. De lange, lange sjaal. Waar op het laatst geen einde aan leek te komen. Maar wat is ons jongetje er blij mee. Het begon allemaal met een belofte van vorig jaar. Hij was zijn muts op school kwijt geraakt. En ondanks dat zijn naam er in stond is hij nooit meer boven water gekomen. Of hij ligt ergens in een heel erg vergeten hoekje. Of hij is door iemand anders meegenomen. Ik opperde dat ik dan wel een muts voor hem ging breien. En daar reageerde hij blij verrast op. Dat vond hij prachtig.

Gelukkig bedacht ik dit najaar ruim op tijd dat ik een belofte had gedaan. En dus ging ik aan het breien. Ik vond een muts in een patroonboek van Bergere de France. Een aantal jaren geleden. Hoewel de foto niet echt duidelijk is kreeg ik toch wel een beeld van hoe hij er uit zou kunnen zien. Er zat namelijk een patroon tekening bij. En met behulp van de omschrijving kon ik er wel wijs uit. Met garen uit mijn voorraad ging ik ijverig aan de slag. Ik had nog nooit een muts gebreid dus vond het erg spannend. Maar het ging vlot en voorspoedig. Als ik even paste bij Bolleboos glom hij van trots en genoot hij: "Mmm, lekker warm."


En toen kwam dus nog de sjaal. Nu was hij die niet kwijt geraakt. Maar vooruit. Een compleet setje is toch nog veel leuker dan alleen maar een zelfgebreide muts. Er was geen patroon bij de muts. Maar het randje met boordsteek 2-2 afgewisseld met dubbele gerstekorrel van de muts vond ik zo leuk dat ik dat terug wilde laten komen in de sjaal. Eerst maar beginnen zoals de muts. En dan langs de zijkant de patroonsteken door laten lopen en in het midden gewoon tricotsteek. Ik maakte hem lekker breed. (misschien iets te breed achteraf.) Zodat hij hem lekker omhoog kan trekken als het echt koud is en zijn nek toch lekker warm blijft. Hij mocht een bedeltje uitzoeken en koos deze postcard. Met een tekst die natuurlijk helemaal klopt. En schoonmama heeft twee labeltjes geborduurd met voor- en achternaam en ons telefoonnummer. Mocht hij toch weer iets kwijt raken hoop ik dat de eerlijke vinder zo vriendelijk is om te bellen.

En als het dan ook nog eens zo prachtig weer is de dag nadat de winteraccessoires klaar gekomen zijn maken we even foto's in de tuin. Kijk hem eens zitten glimmen in de zon die Bolleboos!

Geniet van het heerlijke weer die we zo maar cadeau krijgen. En geniet van de lange avonden met kaarslicht en hobbyen bij de kachel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Klets gezellig mee en laat een berichtje achter. :-)