zondag 24 mei 2015

Uit den ouden doosch

Ooit lang geleden toen Doerak nog in mijn buik woonde en dus nog een heel klein Doerakje was maakte ik voor haar een muizenmeisje. Het patroon is gratis via hobbydoos aan te vragen. Ik had er toen ooit al een gemaakt. Een oranje. Net als het muizenmeisje van het patroon. Die slingerde door ons huis. Want Bolleboos had er nog nooit naar om gekeken.

Voor Doerak wilde ik een roze variant maken. Want bij een meisje hoort nu eenmaal roze.
Het muizenmeisje met een gemeleerd roze en grijs jurkje.
 Ik haakte een bloem met 3 bloemblaadjes in plaats van vier. Deze kwam op de plaats waar er in het originele patroon een strikje zit. Doordat de bloem maar 3 blaadjes had paste hij mooi op haar hoofdje. Muizenmeisje heeft een belletje in haar buik. Dus als ik met haar rammelde klonk er een mooi geluid.

De bloem op haar hoofdje
 Muizenmeisje is nu niet een heel geliefde knuffel in huis geweest. Van tijd tot tijd vind Doerak haar en speelt ze er even mee. Maar het is nooit haar favoriete knuffel geweest. Geeft niet. Het maken was een groot plezier en het eerste echte roze project wat er in huis kwam.

Maar natuurlijk wilde Bolleboos ook een eigen knuffel. Niet dat hij tekort kwam hoor. Maar dat project voor zijn aankomend zusje had hij zo is aangekeken. En hij wilde ook een muis. Ook met bloem. Maar dat vond ik toch iets te meisjesachtig worden. Dus werd het een stoere mannenvariant.
Muizenman
Een hoed op zijn hoofd. En een rokkostuum. Al moesten de mouwen het veld ruimen. Vooral omdat de rok al moeilijk genoeg was. En het ook niet mee viel om zo'n echte mannenhoed te ontwerpen. 
Met bolhoed
En een heuse rokkostuum. Inclusief gaatje voor zijn staartje
 Muizenman kreeg een rammeltje aan zijn staart en een piepdingetje in zijn buik. Als Bolleboos in zijn buik kneep liet hij een piepje horen. En ook muizenman werd geen grote favoriet. Bolleboos heeft een tijdje op zijn staartje gesabbeld wat van mij dan weer niet mocht omdat ik bang was dat hij zich zou bezeren aan het belletje. Of dat hij het belletje er af zou knagen en dan vervolgens zelf met een rammeltje in zijn buik rond zou lopen. En uiteindelijk ligt muizenman al een tijd op zijn kamer. Omdat ik hem er neer gelegd heb.

Tja, soms is het maken van het project plezieriger dan wat er mee mag gebeuren. Maar dat mag de maakpret natuurlijk niet drukken. (vooral omdat ik van tevoren wel wist dat Bolleboos niets met muizenman zou gaan doen. Hij wilde er echt alleen een omdat zijn zusje er een kreeg)

Oke, terug naar het heden. Bolleboos is bijna kleuter af. Na de zomervakantie mag hij naar groep 3. Hij kan al lezen en rekenen. En als je dan ook nog bijna 6 wordt voel je je een heus schoolkind. Nou daar hoort binnenkort een kinderfeestje bij. De uitnodigingen zijn de deur uit.


Het idee vond ik ergens op het wereld wijde web. Een bruine zak werd de basis. Ik sneed 6 kaartjes van 10 bij 20. En toen van behang 6 kaartjes van 11 bij 21. Ik plakte het bruine papier op het behang. Stempelde de namen van de kindjes op papier en sneed de letters los. Die plakte ik 1 voor 1 op. Een ballon vastplakken met masking tape en klaar.

Blije kindjes, verraste moeders. Ik kreeg complimentjes. Stiekem moet ik soms toegeven dat ik het daar ook wel een klein beetje voor doe. :-0 Ssst. :-))

Allemaal een heel fijn pinksterweekend.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Klets gezellig mee en laat een berichtje achter. :-)