zaterdag 9 mei 2015

Dekselse potdeksel


Gehaakt dekseltje

Een goede vriendin heeft haar GZ Psychologie diploma na jaren hard werken in de wacht gesleept. We zijn trots op haar. En natuurlijk was dat een feestje waard. Omdat ze ook nog jarig was werden het twee cadeautjes.

Ik kocht van de week al een leuke bloem van theezakjes in een winkel die door mensen met een beperking wordt gerund. Veel artikelen zijn door de mensen zelf gemaakt en dat doen ze in een ruimte achterin de winkel. Samen met lieve en gezellige begeleiders creëren ze een sfeer in de winkel waardoor je steeds weer terug komt om een leuk cadeautje te scoren.

Maar nu het andere cadeautje.

Potje vol lichtjes.
Nu had ik al langer het idee om haar een potje versierde waxine lichtjes te geven. En dat vond ik wel een perfect: 'Hoera, geslaagd' cadeautje. Ik heb waxine lichtjes met washi tape om plakt, in een lege chocopasta pot gedaan en een dekseltje gehaakt. In het kader van: nu je je diploma hebt gehaald heb je tijd om weer lekker kaarsjes te branden. Doerak mocht mee naar het feestje en wilde natuurlijk het potje geven. Ze had tijdens het om plakken van de lichtjes er met haar neusje bovenop gezeten. En ze is zo trots op mijn handwerk. Met twee handjes droeg ze het potje naar de auto en eenmaal in haar stoeltje zei ze: dat heb je mooi gebreid, hoor mam. ;-)
Mooi 'gebreid' ;-)
Het dekseltje is gehaakt uiteraard. Ik ben begonnen met de duinroos uit het boekje 100 bloemen om te haken en te breien. Toer 3 heb ik alleen in de voorste lus gehaakt. Dat is de toer waar je met open ruimtes gaat beginnen. Het mooist vond ik om het dekseltje helemaal dicht te maken. In mijn geval had ik het originele dekseltje niet meer. Maar al had ik dat wel gehad dan vond ik de donkerbruine deksel als ondergrond ook niet mooi. De roos eenmaal af ben ik met zandkleur in de achterste lussen van toer 2 begonnen met stokjes. Later vasten om zo een mooi rondje te creëren. En weer stokjes om de rand. Als je goed kijkt zie je dat ik de eerste rand stokjes in alleen de achterste lussen heb gehaakt. Zo valt het randje mooi naar beneden. Lintje er door en klaar. (zie nu dat ik het strikje wel iets mooier had kunnen strikken, oeps. ;-s )
Nog eens de duinroos

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Klets gezellig mee en laat een berichtje achter. :-)