zondag 27 augustus 2017

Doe het zelf: maak een bloem van cadeaupapier

Na al die cadeautjes berichten op mijn blog laat ik ook eens zien hoe ik de ingepakte cadeautjes versier. Nu moet ik eerlijk zeggen dat niet alle cadeautjes uitgebreid versierd worden. Een mooi krullint op zijn tijd is ook mooi en erg handig bij tijdgebrek. Maar als ik meer tijd heb dan maak ik iets extra's van een pakje.

Hieronder laat ik zien hoe je een bloem kan maken van cadeaupapier. Hij lijkt wel een beetje op de bloem van tule of kant die ik eerder heb laten zien. Maar nu laat ik zien hoe je deze bloem van papier kan maken. En met een beetje creativiteit kan je dingen uit deze tutorial gebruiken om weer andere versieringen te bedenken.


 Ik heb 3 bloemen tegelijk gemaakt. En die alle drie op het cadeau bevestigd. Dan heb je meteen echt een eyecatcher. Als eerste knipte ik 2 vierkanten uit het cadeaupapier en een uit een effen stuk papier wat dezelfde kleur rood had. Ik heb een papieren tas gebruikt die toch gescheurd was.

 Daarna knipte ik twee rechthoeken die ongeveer net zo lang als de vierkanten waren maar de helft minder breed.
 De rechthoeken vouwde ik dubbel. Ik knipte ze aan de open kant in.
 Ik krulde de ingeknipte uiteinden van de rechthoeken iets om met de schaar.
 Daarna maakte ik rondjes van de vierkanten. Waarom ik eerst vierkanten knip? Ik vind rondjes knippen nogal lastig. En zeker 3 even grote rondjes. Daarom knip ik eerst vierkantjes en rond ik daarna de hoeken af.
 De rechthoeken rolde ik aan de vouwkant om.
 Ik knipte lange stroken papier van het cadeaupapier en van het kapotte tasje.
 Die lange stroken krulde ik ook met de schaar en bond ze toen ook samen een een kant.
 Daarna pakte ik de rondjes in een losse vuist. Nam de opgerolde rechthoekjes en duwde met de vouwkant het rondje vanuit het midden tussen duim en wijsvinger in mijn vuist. Met mijn hand vouwde ik het midden van het rondje om het opgerolde rechthoekje en die zette ik vast met een nietje. En klaar is je bloem.
 Samen met de lange gekrulde stroken plakte ik de bloemen op het papier.
 En zie daar. Een cadeautje voor een geliefd iemand.
Gezellig staat het hé. Dit cadeau papier is gemaakt van kraft papier. Dus het was heel geschikt om daar deze bloemen mee te maken. Van ander papier krijgen je bloemen soms weer net een iets ander uiterlijk. Maar het is ook erg leuk om een bijpassende kleur vliegerpapier te gebruiken. Of gewoon een paar vouwblaadjes. Of stukjes krant. Voor het binnenste gedeelte kan je ook volop krullint gebruiken. Of stukjes stof. Of...

Mogelijkheden te over. Geniet er van. En maak er een stel op voorraad. Mocht je tijd te kort komen op het moment dat je het cadeautje inpakt dan is je cadeau toch spectaculair versierd.


2 opmerkingen:

  1. Je hebt niet alleen veel werk gehad aan het maken maar ook aan het delen aan ons. Wat een leuke bloem. Je uitleg is heel duidelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk, ik ga het eens proberen. voor 15 december ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Klets gezellig mee en laat een berichtje achter. :-)