woensdag 2 augustus 2017

Hang de slingers maar op

We zijn al weer over de helft van de vakantie. We zitten halverwege onze vierde week. En oh wat is het heerlijk. Stiekem zou ik best nog 6 weken willen na deze 6 weken. Bolleboos wilde zelfs wel 2 jaar lang vakantie. Maar toen ik zei dat hij dan op zijn 10e naar groep 5 moest vond hij dat toch ook niet zo'n goed idee. Doerak wil eigenlijk zo onderhand wel weer naar school. Prima hoor 3 weken vrij. Maar dan heeft het lang genoeg geduurd. Gelukkig heeft ze vriendjes zat om mee te spelen. Echt vervelen doet ze zich niet. Maar groep 3 trekt toch wel heel erg.

Voor dat de vakantie aanbrak moesten er nog cadeautjes geregeld worden. De juffen hebben dit jaar hard gewerkt. Ook zei hebben een vakantie verdiend. En als blijk van waardering wilden we de juf verrassen met iets moois. Gelukkig bedacht ik het dit jaar ruim van te voren. En kwam ik ook nog eens op een idee. Dus ging ik aan het werk. Ik haakte cupcakes. Uit het boek Amigurumi's en mini's van Tessa van Riet- Ernst

En die cupcakes reeg ik met houten kralen en een stel wasknijpers aan een koord. Zo ontstond een kaartenslinger.

 De kaartjes knutselde ik ook zelf. Oh wat ben ik dan blij met mijn stans en embosmachine en de leuke stansmallen waar ik mezelf af en toe mee verwen.

 En toen was het alleen nog maar een kwestie van inpakken. 3 slingers. Doerak mocht haar 2 juffen verrassen. Bolleboos had dit jaar een fulltime juf.
Want hangen de slingers hier mooi he aan onze mega tak waar onze lampen aan hangen. En de slinger aan het plafond hangt het hele jaar in ons huis. Die vind ik zo mooi. Die mag blijven hangen.
 Doerak moest ook nog aan het werk. Haar stagejuf nam afscheid. En die was toch een half jaar in haar klas geweest. Doerak vult het ene strijkkralen vormpje na het andere. Zowel thuis als op school. Dus hoefde ik niet lang te denken wat ze haar stagejuf mocht geven. Als hulpjuf weet ik inmiddels dat het strijken van zulke vormpjes een fijn karweitje is voor de hulp in de klas. Ik vermoed dat ze er heel wat gestreken heeft voor onze Doerak. Het hartje reeg ik ook met kralen aan een ketting. Een knijper onderaan en zo heb je ook een leuke kaartenslinger.

En waar ik de cupcakeslingers bewust neutraal heb gehouden zodat ze overal opgehangen zouden kunnen worden, mocht Doerak hier haar kleur stempel drukken. Dan is het niet moeilijk om te raden welke kleuren zei zou kiezen natuurlijk. ;-)

Een tijd geleden maakte ik ook al eens een wasknijperslinger. Nu niet met gehaakte cupcakes maar met omgehaakte kralen. Ik had twee soorten kralen. De kleine ronde en de grote. Om een tussenmaat te creeren haakte ik het kleinste kraaltje om. Door er een gekleurd jasje aan te hangen is het in balans en staat het meteen een stuk vrolijker.

 Deze slinger moest in een tuinhuisje komen te hangen. Dus hing ik er in plaats van kaartjes leuke prulletjes aan. Aan het vierde knijpertje hing ik een handgeletterd kaartje met daarop de tekst waarom ik het cadeautje gaf. Die vierde knijper is inmiddels gevuld met nog een vogel en hangt nu te pronken in het tuinhuis.

Zelf een reden om een slinger te maken? Of eigenlijk geen reden? Toch gewoon doen. Je wordt er vrolijk van.


2 opmerkingen:

  1. Erg leuk zeg! Ik vind het cupcake-je heel schattig! Groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk zeg om er zo lekker je eigen draai aan te geven. En veel leuker om een persoonlijk cadeautje te geven dan een stukje zeep bijv.

    BeantwoordenVerwijderen

Klets gezellig mee en laat een berichtje achter. :-)