maandag 15 januari 2018

Kaartjes met blauw en cirkels

Ik had het al verklapt. Er zouden nog meer kaartcreaties volgen. En daar zijn ze dan. Gisteren heb ik weer heerlijk een tijd lang gefreubeld. Ik heb wel 5 kaarten gemaakt. Maar van deze blauwe serie had ik er ook al een stel in de kerstvakantie gemaakt. Dus er komen nog meer kaarten verhalen aan.

Ik ben een beetje oude rommel aan het opruimen. Zo kocht ik ooit een blokje met rondjes bij de Action. Maar eenmaal thuis ontdekte ik dat de rondjes wel heel groot waren om op kaarten te gebruiken. Ze bedekken bijna een hele vierkante kaart. Bovendien waren sommige rondjes niet precies in het midden gedrukt. De rand was soms aan de ene kant breder dan aan de andere kant. Een beetje teleurgesteld belande het blokje in de la. Soms kwam ik hem tegen en dan had ik last van een vaag schuldgevoel. Iets kopen en er dan vervolgens niets mee doen, daar houd ik niet zo van. Nu had ik ineens de inspiratie. Ik heb een tijd zitten rekenen bij de cirkels die niet klopten. Eerst het midden opgezocht. Daarna met een cirkelsnijder de scheve rand bijgesneden. Ineens klopte het een heel stuk beter. Ik heb geen timmermansoog maar ik was tevreden. Bovendien werd de cirkel zou automatisch kleiner. Daarna lekker met voorbeeldjes uit een boekje gewerkt. Maar ook gewoon lekker dingen gecombineerd. Restjes blauw kregen hun bestemming. En ik maakte een kralenbakje leeg. Dat is nog eens effectief opruimen. Al hoe wel, als je mijn voorraad ziet...

Door de cirkels door midden te snijden passen ze ineens veel beter op de kaart.
Maar ik ben nog steeds kaarten aan het maken. En ik wil geen nieuwe materialen kopen. Dus stukje bij beetje moet het toch eens goed komen met die enorme voorraad op zolder.

Deze cirkels klopten dus niet. De blauwe rand om de bloemen heen was aan een kant veel breder dan aan de andere kant.
Ook een enorme grote hoop spullen op zolder? Doe net als ik. Ruim op door de spullen te gebruiken. Je zal zien dat je van zo'n opruimsessie echt heel vrolijk wordt. ;-)

1 opmerking:

  1. Ik vind ze heel mooi geworden. Juist mooi met die halve cirkels. En inderdaad als je eenmaal begint, merk je dat je van alles hebt waar je nog wat mee kunt. Ik vind je bloemetjes er ook zo mooi op.

    BeantwoordenVerwijderen

Klets gezellig mee en laat een berichtje achter. :-)