maandag 25 november 2019

Jurk voor reislustige Barbie

Een paar weken geleden mocht ik voor Barbie aan het werk. Het begon allemaal met een schoenendoos en de Actie4kids actie. Eens in de twee jaar doet de basisschool van Bolleboos en Doerak daar aan mee. Dan proberen ze zo veel mogelijk schoenendozen te verzamelen gevuld met schoolspullen en speelgoed. Om kinderen die het minder goed hebben dan wij in andere landen een mooi cadeau te geven. Die actie dragen wij altijd een warm hart toe dus gingen de kids en ik op de fiets naar de kringloop. Immers, goed speelgoed van de kringloop gaat vaak heel wat langer mee dan nieuw speelgoed van goedkope budget winkels. Doerak ging enthousiast aan de slag op de speelgoedafdeling. Ze vond er van alles. Ook een blote Barbiepop. Niet echt om cadeau te geven. Met de Barbie was niets mis. Maar ze was zo bloot...


Doerak vond dat Barbie wel een jurk van haar collectie kon krijgen. Maar eenmaal thuis kon ze toch niet kiezen. Het was wel heel moeilijk delen van haar overvloed. Ik besloot niets te forceren maar een oplossing te bedenken. Ik breide wel een jurk voor Barbie. Ik vond op Stickatillbarbie.se jurk nummer 208. Snel dun katoen en wit acryl garen bij elkaar gezocht. En aan de slag. Want het moest wel in een halve week klaar. Gelukkig lukte dat prima.


Na de jurk kon ik ook nog tasje A21, ondergoed 189 (wat officieel een bikini is) en slofjes A15 maken.


Zo kon Barbie wel in de doos. Ik kamde haar haar en stak het op. Maakte haar uiteraard ook schoon en legde haar een nachtje met nieuwe kleding en al in de vriezer. Je moet er toch niet aan denken dat bacteriën van hier een griepgolf in dat andere land oplevert.


Uiteindelijk kwam oma met nog een echte verrassing. Toen ze hoorde van ons plan kreeg Barbie ook van haar nog een gebreide jurk. Nu kon Barbie dus zelfs omgekleed worden door haar nieuwe vriendinnetje. Met een tasje met een extra setje kleding gaat Barbie op weg naar een kindje die een cadeautje wel verdiend heeft. Gewoon omdat haar kansen veel minder zijn dan de kansen van onze kinderen. We hopen dat deze schoendoos bij mag dragen aan een mooie jeugd voor dit kind. 

1 opmerking:

  1. Wauw! Ik wil meteen zo'n barbie zoeken en ook nieuwe kleertjes haken en een schoenendoos vullen. Zal de actie eens voor gaan leggen op school. Misschien zijn er wel ouders die willen helpen dit op te zetten. (Heb er al vaker naar gekeken). Maar het meisje dat deze barbie ontvangt zal er dolgelukkig mee zijn!.
    Fijne dag! Liefs Ivon

    BeantwoordenVerwijderen

Klets gezellig mee en laat een berichtje achter. :-)