vrijdag 19 september 2014

Merwin, een beroemde vriend

Zo de kop is er af. Profiel aangemaakt en nu plaats ik mijn eerste bericht. Maar waar wil ik eigenlijk zo'n eerste bericht over laten gaan. De afgelopen weken zijn er meerdere onderwerpen door mijn hoofd gegaan. Ik wil dit werkstukje laten zien. Dat ga ik vertellen. Maar nu zit ik met 10 stille vingers op het toetsenbord. Ach weet je wat, ik pak gewoon een heel oud onderwerp uit de kast. Dat weet toch niemand. Want het is pas mijn eerste bericht ;-)

Het gaat over een shirt van Bolleboos. (Die hij inmiddels al lang niet meer past. Maar we zouden niet vertellen dat het een heel oud onderwerp was.) Bolleboos zijn shirt komt bij een bekende Nederlandse vier letter winkel vandaan waar ze onder andere kleding verkopen. Nu was het shirt niets bijzonders maar wel het plaatje op zijn shirt. Zo bijzonder dat ik het plaatje als voorbeeld voor een klein commode vriendje heb gebruikt.

Dit is de voorkant van het shirt van Bolleboos.
Het commode vriendje heet Merwin en werd gebruikt als afleiding als Bolleboos zijn vieze broek veranderd moest worden voor een schone. Die tijd zijn we inmiddels natuurlijk ook al lang voorbij. Zelfs de vieze broeken van Doerak horen tot het verleden. Maar Merwin slingert nog altijd ergens in huis. Oh ja, net als Bolleboos en Doerak namen hebben met een betekenis heeft Merwin die ook. Het betekend beroemde vriend. Beroemd omdat ie nou eenmaal in een bekende winkel werd verkocht. En vriend... nou ja dat laat zich raden.

En hier is Merwin. Zoek de 10 verschillen.
Merwin is gebreid met acrylgaren op naalden nummer 2,5. Daardoor is het echt een klein handzaam vriendje. Achteraf bedacht ik dat ik makkelijk tussen de vulling een belletje of een rammeltje had kunnen stoppen. Maar dat was te laat bedacht. En hoe ik het heb gedaan? Ik ben gaan breien terwijl ik Merwin steeds op het plaatje legde. Eerst voldoende steken opzetten voor de bovenkant van zijn kopje. Daarna langzaam wat meerderen. Dan steken langs de zijkant voor een gedeelte afkanten. En al breiend passen en meten. Dan moet er wel eens een toer uitgehaald worden. Of een gedeelte overnieuw. Maar uiteindelijk verschijnt daar toch een heus vriendje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Klets gezellig mee en laat een berichtje achter. :-)