zondag 21 februari 2016

Bolero, shrug, mouwsjaal of hoe je het ook noemen wilt van guimpehaakwerk

Op de verjaardag van Doerak kwam tante Vrolijk niet alleen aan met een cadeautje voor onze nieuwbakken kleuter. Ze bracht ook nog een grote tas met kleertjes mee. Haar dochtertje is er uitgegroeid. Maar ons meisje kan er nog lekker in spelen en ravotten. Er zaten een stel snoezige rokjes en jurkjes in. Met jurkjes ben je altijd lekker zo snel klaar. Daar doe je een effen shirt onder. Je duikt in de mega voorraad maillots en klaar. Met een van de rokjes kwam ik ook wel rond. Een vestje wat er nog lag. En een basis shirt er onder. Maar dat andere rokje werd iets ingewikkelder. Het vroeg om iets speciaals. Iets bijzonders.

Op zoek naar wat ik had kwam er bijzonder weinig te voorschijn. Niet de goede kleur. En niet speciaal genoeg. Dus zocht ik tussen mijn wollebolletjes. Daar kwam ik een prachtige grijze draad tegen. Nu nog een patroontje. Ik speurde op internet. Op ravelry. Bij Drops. Ten einde raad in mijn eigen boeken (kan je nagaan hoe digitaal we zijn ingesteld tegenwoordig. Staat er een boekenkast op zolder vol met patroonboeken en begin je beneden bij de computer) Maar er was niets. Tot ik al surfend op het idee kwam om mijn guimpevork te voorschijn te halen. Toen was de keuze nog niet gemaakt. Want ik vond het middenstukje met een vaste een beetje te smal. Ondanks de vele verschillende mogelijkheden kwam ik er nog niet helemaal uit. Uiteindelijk werd het een beetje van een filmpje van YouTube en een beetje van mezelf.

Na een halve dag speuren, proberen, uithalen en opnieuw proberen kon ik aan de gang. Maar toen ging het ook heerlijk snel. Na een paar dagen doorwerken was ik klaar. Ik vlocht de stroken in elkaar, haakte er nog een rand om heen zodat het ook mooi om haar lijfje staat. Basisshirt uit de kast en... ik had niet het goede kleurtje. Het is met mij net als met kleine kinderen. ;-) Heb ik iets nieuws dan wil ik het meteen ook aan. Of aan zien in dit geval. Helaas moest ik nu eerst nog naar het winkelcentrum. Maar daar werd ik dan ook ruimschoots beloond met een geweldig mooi shirt wat helemaal kleurt. En wat ook nog een opdruk heeft die het geheel helemaal af maakt.



Eindelijk konden we ons meisje in haar nieuwe kleertjes naar school sturen. En wat kan ik dan genieten van onze kleuter. Met een beetje van tante Vrolijk, een beetje van de winkel en een beetje van mijzelf. ;-)

Ook iets nieuws? Geniet er van!

1 opmerking:

  1. Wat een mooie blonde dochter heb je en het bolerotje is erg mooi geworden! Ze zal wel trots zijn als ze het aan heeft.

    Leuke blog hoor, ik ga je volgen!

    BeantwoordenVerwijderen

Klets gezellig mee en laat een berichtje achter. :-)