maandag 15 maart 2021

Coronaproof verjaardagsknuffel

Voor ik de ruimtevingerpoppetjes haakte breide ik een beer. Deze beer kwam in hetzelfde gezin terecht als de vingerpoppetjes. De broers zijn vlak na elkaar jarig. Eerst de jongste. Die werd twee. Die gingen we dus even een coronaproof knuffel brengen.

Ik had al een paar weken van te voren om een knuffel te maken. Omdat ik niet afhankelijk was van de brievenbuspost mocht het qua formaat allemaal wat groter. Want deze jongens wonen heel gezellig in hetzelfde dorp als waar wij wonen. Dus even langs fietsen is geen probleem. Dus pakte ik mijn boeken er eens bij. Ik kwam in het boek knuffels om te haken en te breien uit van Marie Claire van Phildar. Een boekje uit 2008 wat ik van iemand kreeg toen ik zwanger was van Bolleboos. Uiteraard was het de bedoeling dat ik er knuffeltjes uit zou breien of haken voor onze eigen kleine man. Maar zo zie je maar dat zo'n boekje jaren later ook nog van pas komt. Ik koos beer uit. Omdat ik hem zo leuk vond met dat geribbelde lijf door de averechtse tricotsteek. Maar dan wilde ik hem wel meteen rond breien. En niet zoals het patroon omschreef dat ik hem in twee delen moest breien die ik later aan elkaar zou breien. 


Dus ging ik op zoek naar garen. Maar de twee bollen grijs had ik nodig. Na een zoektocht bleek ik er een te hebben. En nog zo'n soort bol in het blauw. En nog iets van dezelfde dikte in het geel. Nou dan kreeg beer toch kleertjes aan. Ik zette op met blauw zodat beer schoentjes kreeg, breide een geel broekje, een blauw shirtje en beer zelf werd grijs. Geweldig leuk. Alleen nu kon de averechtse tricotsteek niet meer voor. Want dan zag je de kleur overlappen. Voor de overgang van het shirt breide ik een ribbelsteek. Zodat het leek of het shirt over het broekje hing. Eenmaal klaar met beer besloot ik overal een overgang te maken. Ik borduurde of haakte een randje langs de schoenen en de broek. En een strik in de schoentjes. De schoentjes kregen gele zooltjes. Gewoon omdat het zo leuk was om met beer bezig te zijn. De laatste avond breide ik beer af. En de volgende dag brachten Doerak en ik beer even bij ons neefje langs. Aan de voordeur. Een coronaproof verjaardagsknuffel.

Jullie krijgen ook een knuffel van beer. Zien jullie hoe hij zijn armen al uitsteekt naar jullie?

1 opmerking:

Klets gezellig mee en laat een berichtje achter. :-)